De eerste week in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kenny Zwerink - WaarBenJij.nu De eerste week in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kenny Zwerink - WaarBenJij.nu

De eerste week in Auckland!

Door: Kenny Zwerink

Blijf op de hoogte en volg Kenny

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
Ik heb weer veel meegemaakt dus het werd maar weer tijd voor een verhaaltje op waarbenjij.nu!

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje had ik rond de klok van 3 afgesproken met Kelvin, een klasgenoot van mij. Voor dat ik naar Auckland ging, kwam mijn toekomstige collega James langs. We hebben het huurcontract e.d. doorgenomen en daarna heeft hij me de buurt laten zien. Tot slot had ik nog kennis gemaakt met een aantal andere collega’s. Na de kennismaking was het tijd om naar Auckland te gaan. Kelvin en ik zijn elkaar misgelopen. Daarom besloot ik maar na een uurtje te hebben rondgelopen in Auckland om maar huiswaarts te gaan. Achteraf hadden we allebei misschien maar wat beter moeten zoeken!
Vrijdag bestond mijn dag voor een groot deel uit het bezoeken van Stagereizen.com. Voordat ik Stagereizen.com zou gaan bezoeken had ik mijn 1e (on)officiële werkdag. Op de Campus van Lucas Creek van Massey University Albany kwamen namelijk zo ongeveer 40 nieuwe studenten aan. Na een kort werkdagje van 3 uurtjes ben ik naar Takapuna (wijk in Auckland) gegaan. Daar dan eindelijk Kelvin ontmoet en een interessante introductie gekregen. Na de introductie bij samen met Kelvin en nog een stagiaire een paar drankjes gedaan bij een bar. Eenmaal thuis aangekomen hebben we met het huis een hele gezellige avond gehad! Onder het genot van een paar biertjes het kaartspel Kiwi gedaan (ezelen maar dan Kiwi i.p.v. Ezel).

De volgende ochtend ben vroeg wakker geworden. In alle rust lekker een paar bakjes koffie gedronken en sigaretjes gerookt. Deze dag stond de Auckland City tour gepland. Rond 11 uur vertrokken we met een groep van zo’n 40 man in 2 busjes voor een tour door Auckland. De eerste stop was bij Devonport (dichtbij Takapuna). Dit gebied is een van de weinige gebieden in Auckland met veel historische achtergrond. Hier waren bijvoorbeeld veel bunkers te vinden uit de WO II. Vanuit Devonport had je een prachtig uitzicht op de skyline van Auckland City. Na Devonport zijn we doorgereden naar een restaurantje. Daar hebben we het nodige gegeten. Eenmaal terug in Auckland zagen we veel mensen verkleed. Dit was vanwege The Nines. Een gigantisch rugby tournament waardoor de hele stad op zijn kop stond. Tot slot hebben we een kijkje genomen in Winters Garden, dicht bij het Auckland Museum. Dit was niet heel spectaculair.
De avond was het allermooiste van de hele dag! We zijn met 5 man naar Browns Bay gegaan. Daar hebben we lekker aan het strand biertjes gedronken en een kampvuurtje gemaakt! Helemaal Top!!
Zondag was misschien nog wel leuker! Zondag zijn we namelijk gaan surfen in Muriwai. Een bekende en beruchte surfplek. Vorig jaar was er namelijk nog een surfer dood gebeten door een haai (2e in 100 jaar). Die dag geen haai gezien. Het mooiste was dat ik daadwerkelijk nog een paar golfjes heb kunnen pakken! Super cool! Na het surfen nog een balletje getrapt op het strand en daarna huiswaarts gegaan. Die avond om half 11 nog naar Auckland City geweest voor de vuurwerkshow vanaf de Skytower. De vuurwerk show was de afsluiting van The Lantern Festival. Dat was wel mooi om te zien! Na de vuurwerkshow nog een biertje gedronken in een bar met live muziek. (erg goed hoor !!) zijn we huiswaarts gegaan!

Gisteren (maandag) heb ik niet veel gedaan, een beetje boodschappen e.d.
Vandaag bezig met het startdocument voor school en heb mooie werkschoenen gekocht!
Het volgende verhaaltje op waarbenjij.nu zal waarschijnlijk gaan over het weekendje weg naar Rotorua!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Kenny

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 5874

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Internship Auckland

Landen bezocht: